مدل فرش آشپزخانه مدرن
نوشته شده توسط : نازی

بیشتر ایرانی ها از قالیچه و فرش آشپزخانه مدرن در آشپزخانه های خود استفاده می کنند. این موضوع در بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کمک زیادی می کند. به طور مثال قالیچه هایی با طرح های سنتی به وفور در آشپزخانه های ایرانی پیدا می‌شود. فرش اشپزخانه چی بخرم از دیگر جدیدترین مدل فرش آشپزخانه می توان به فرش فانتزی آشپزخانه ، فرش گرد برای آشپزخانه و مدل فرش آشپزخانه عروس اشاره نمود که این دو به لحاظ طرح با یکدیگر فرق می کند ، زیرا همان طور که می دانید برای انتخاب فرش آشپزخانه عروس افراد بیش تر به سراغ طرح های جدید با رنگ های روشن می روند ، اما طرح فرش فانتزی آشپزخانه ، متشکل از چند ضلعی های نامتقارن و رنگ بندی گوناگون می باشد که افراد طبق رنگ بندی های مختلفی که در سایر وسایل آشپزخانه خود به کار برده اند ، می توانند انتخاب های متفاوتی از رنگ و مدل فرش آشپزخانه شیک خود را داشته باشند .

در ادامه تمام آنچه که برای خرید بهترین مدل فرش آشپزخونه مدرن باید در نظر بگیرید ، آورده شده است.

بافت فرش آشپزخانه
همه ما می دانیم که آشپزخانه مکانی پر رفت و آمد است و همواره در معرض انواع لکه های غذایی و آشامیدنی است پس بهتر است که مدل فرش برای آشپزخانه طوری انتخاب شود که در برابر شست و شو و حرارت مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

جنس فرش آشپزخانه مدرن باید به گونه ای باشد که تا حدی توانایی پوشاندن لکه ها را داشته باشد. بافت فرش مخصوص آشپزخانه بهتر است به شکلی باشد که بتوان به سادگی با جارو کشی ساده ذرات غذا را از روی آن تمیز کرد. به طور کلی پیشنهاد میکنیم که از بین فرش های ماشینی و فرش های دستباف، فرش های ماشینی را که شستشوی راحت تری دارند استفاده کنید.

فرش های دستباف برای آشپزخانه زیاد مناسب نیستند. زیرا این گونه فرش ها بسیار گران قیمت هستند و احتمال خرابی و پارگی آن ها در محیط آشپزخانه بسیار بیشتر است بنابراین بهتر است فرش و قالیچه آشپزخانه ی ارزان تر و مقرون به صرفه تری را انتخاب نمایید.

راهنمای انتخاب فرش آشپزخانه
اندازه فرش آشپزخانه
قبل از خرید فرش گرد برای آشپزخانه باید به اندازه مساحت آشپزخانه خود توجه کنید. فرش و یا گلیم انتخابی شما نه باید خیلی بزرگ تر و نه خیلی کوچک تر باشد. در صورتی که از میز غذاخوری در آشپزخانه استفاده میکنید بهتر است ابعاد فرش آشپزخونه به گونه‌ای باشد که زیر کل میز ناهارخوری به همراه صندلی‌ها را فرا بگیرد.

این قالب ها امروزه به راحتی در بازار عرضه می‌شوند و شما می توانید به راحتی آن ها را خریداری نمایید. با استفاده از این قالب ها از سر خوردن و خطرات احتمالی هنگام تردد در آشپزخانه جلوگیری می شود.

طرح و رنگ فرش آشپزخانه
بیشتر بانوان هنگام خرید قالیچه آشپزخانه، در انتخاب رنگ و طرح آن دچار تردید میشوند و کمی مشکل پسند میشوند. برای حل این مشکل باید هنگام خرید و انتخاب فرش آشپزخانه مدرن خود به سبک دکوراسیون و تم و سایر لوازم آشپزخانه ، رنگ کابینت و … توجه کنید.

اما خب یک مسئله ی دیگری هم وجود دارد که برخی از بانوان به هارمونی توجهی ندارند و میگویند که فرش فانتزی آشپزخانه نباید خیلی روشن باشد تا کثیفی ها را نشان دهد و مجبور به شستشوی دائم آن نشوند.

بنابراین در صورتی که قصد استفاده از فرش و قالیچه و گلیم را در آشپزخانه خود دارید، با توجه به نکته ای که گفته شد بهتر است قالیچه های رنگ تیره انتخاب کنید تا کثیفی را خیلی زود نمایان نکند.

در صورتی که قصد خرید فرش آشپزخانه جدید فانتزی رنگ روشن را دارید؛ توصیه می شود مدل هایی را انتخاب کنید که اشکال و طرح های شلوغ و پیچیده ای را داشته باشند تا اجازه ندهند لکه ها مشخص باشند.

گلیم فرش هایی هم که در دسته قالیچه فانتزی قرار گرفته اند، به تازگی وارد بازار شده است. این مدل فرش آشپزخانه طرفداران بسیار زیادی برای خود دارند. که در منازل ایرانی هم بسیار محبوبیت پیدا کرده است. شما نیز می توانید از این مدل گلیم فرش های فانتزی استفاده کنید و نمای خاصی را به آشپزخانه خود ببخشید.





:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: